سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سکوت سبز
 
لینک دوستان

الو سلام

منزل   خداست؟

این منم مزاحمی که آشناست

هزار دفعه این شماره  را دلم گرفته است

ولی هنوز پشت خط در انتظار یک صداست

شما که گفته اید پاسخ سلام واجب است

به ما که می رسد ، حساب بنده هایتان جداست؟

 

الو ....

دوباره قطع و وصل تلفنم شروع شد

خرابی از دل من است یا که عیب سیم هاست؟

چرا صدایتان نمی رسد کمی بلند تر

صدای من چطور؟ خوب و صاف و واضح و رساست؟

اگر اجازه می دهی برایت درد دل کنم

شنیده ام که گریه بر تمام دردها شفاست

دل مرا بخوان به سوی خود تا که سبک شوم

پناهگاه این دل شکسته خانه ی شماست

الو ، مرا ببخش ، باز هم مزاحمت شدم

دوباره زنگ می زنم ، دوباره ، تا خدا خداست

دوباره ...

... تا خدا خداست

 

 

بار خدایا! من از هرچه خلاف خواست تو یا بیرون از محبت تو باشد، از اندیشه های قلبم و نگرش های چشمم و حکایت های زبانم، توبه میکنم و بسوی تو باز می گردم.

خدایا! ای صفا بخش دل و جان
پناه بی پناهان پشیمان
زگوش و چشم و قلب فاسد خود
منم شرمنده و زار و پریشان


[ شنبه 90/3/21 ] [ 7:6 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]

قوانین ده گانه شهید علمدار در زندگی:

قانون اول: با رالها، اعتراف می کنم از اینکه قرآن را نشناختم و به قرآن عمل نکردم. حداقل 10 آیه قرآن را باید بخوانم. اگر روزی کوتاهی کردم و به هردلیل نتوانستم این 10 ایه را بخوانم روز بعد باید حتماَ یک جزء کامل بخوانم

قانون دوم:حداقل روز 2 رکعت نماز قضا باید بخوانم اگر به هردلیل نتوانستم این دو رکعت نماز را بخوانم روز بعد باید نماز قضای یک 24 ساعت (17 رکعت) را بخوانم.

قانون سوم: خدایا! اعتراف می کنم از اینکه مرگ را فراموش کردم و تعهد کردم مواظب اعمالم باشم ولی نبودم. حداقل هر شب قبل از خواب باید 2 رکعت نماز تقرب بخوانم .اگر به هر دلیل نتوانستم این 2 رکعت را بخوانم روز بعد باید 20 ریال صدقه بدهم و 8 رکعت نماز قضا بجا بیاورم .

قانون چهارم : خدایا ! اعتراف می کنم از اینکه شب به یاد تو نخوابیدم و نمازشب هم نخواندم . حداقل در هفته باید 2 شب نماز بخوانم بهتر است شبهای سه شنبه و جمعه بخوانم.اگر به هر دلیل نتوانستم شبی را به جا آورم باید برای هر شب 50 ریال صدقه بدهم و 11 رکعت تمام را بجا آورم.

قانون پنجم: اعتراف می کنم از اینکه خدا را در کارهایم دخالت ندادم  و برای عزیز کردن خودم کار کردم . حداقل ردر هر هفته باید صبح زیارت عاشورا بخوانم و صبح جمعه باید سوره الرحمن را بخوانم. اگر به هر دلیل نتوانستم زیارت عاشورا را بخوانم ، باید هفته بعد 4 صبح زیارت عاشورا و یک جزء قرآن بخوانم و اگر صبح جمعه ای نتوانستم سوره الرحمن بخوانم ، باید قضای آن را در اولین فرصت به اضافه 2 جزء قرآن آن بخوانم  

قانون ششم: حداقل باید در اخرین رکوع و در کلیه سجده های نماز واجب صلوات برمحمد(ص) و آل محمد(ص) بفرستم . اگر به هردلیل نتوانستم این عمل را انجام دهم باید به ازای هر صلوات 10 ریال صدقه و صد صلوات بفرستم .

قانون هفتم: حداقل باید در 24 ساعت 7 بار استغفار کنم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را به جا آورم ، در24 ساعت بعدی باید 300 بار استغفار کنم و باز هم 300 به 600 تبدیل شود.

قانون هشتم : هرکجا نمازم تمام می خوانم باید در هفته 2 روز را روزه بگیرم بهتر است دوشنبه و پنجشنبه باشد. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را انجام دهم در هفته بعد به ازای 2 روز 3 روز و به ازای هر روز 100 ریال صدقه باید بپردازم .

قانون نهم: هر روز باید 5 مسئله از احکام رساله امام را بخوانم . اگر به هر دلیلی نتوانستم این فرضیه الهی را انجام دهم  روز بعد باید 15 مسئله را بخوانم.

قانون دهم: در هر 24 ساعت 5 بار تسبیح حضرت زهرا برای نماز یومیه و 2 بار هم برای نماز قضا بزنم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این فرضیه الهی را انجام دهم باید به ازای هر یک بار 3 مرتبه این عمل را تکرار کنم.

پروردگارا ! توفیق ده ما هم بتوانیم ذره ای از این قانون های علمدار را در زندگی مان پیاده کنیم . آمین

 


[ شنبه 90/3/21 ] [ 5:22 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]

بُغض‌ در گلو ...پلک‌، بسته‌ام  ....‌

 

عصر جمعه‌ است‌... دل‌ شکسته‌ام‌  ....

 

از وصال‌ تو...دل‌ نمیکنم‌  ...

 

طعنه‌ها ولی‌ ...کرده‌ خسته‌ام‌  ...

 

کوچه‌ را ز شوق‌....صُبح‌ رُفته‌ام‌  ....

 

در خیال‌ خود..با تو بارها...راز گفته‌ام‌  ...

 

باز شد غروب...‌تو نیامدی‌...دل‌ گرفته‌ام‌  ....

 

مانده‌ دیده، اشکبار من...‌منتظر به‌ دشت‌  ...

 

منتظر به‌ راه‌...جمعه‌ هم‌ گذشت  ...

 

 

ای گواه محکم آمدنی نزدیک  !
تا از نی یخبندان پی در پی برخیزیم

 

چند آفتاب را نذر آمدنت کنیم؟

 

و چند نواحی مقدس را تشنه تشنه سر بکشیم؟

 

ای آفتاب مرتفع مهربانی  !

 

سر بر دیوار شوربختی کدام کوچه بگذاریم؟

 

با این همه زمستانی که در کوله بارمان است؛

 

و با این همه پائیزی که در راه است؛

 

و با این همه جاده هایی که به بن بست تکیه داده اند.

 

تا جمعه آمدنت.....

 

چند ندبه فاصله است؟

 


[ جمعه 90/3/20 ] [ 5:30 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]

 

 

 

ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم

ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم

امروز اگر سینه و زنجیر می زنیم

فردا به عشق فاطمه شمشیر می زنیم

مارا نبی ، قبیله سلمان خطاب کرد

روی غرور و غیرت ما هم حساب کرد

از ما بترس ! طایفه ای پر ارده ایم

ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم

* ما مرد نبرد و نعره و تکبیریم

در راه تو یا خامنه ای می میریم

گر حکم کنی برای حفظ اسلام

هر چیز به هرکه دادیم پس می گیریم

سالروز انتحاب بجا و شایسته مقام عظمای ولایت را به سکانداری کشتی انقلاب اسلامی ایران به محضر امام زمان (عج) و ملت غیور ایران تبریک عرض می نمایم.


[ یکشنبه 90/3/15 ] [ 8:39 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]

قیام 15 خرداد بی تردید برجسته ترین تحول نهضت اسلامی در دهه 1340 بود که اقشار وسیعی از توده های ملت را به صحنه مبارز علیه رژیم کشاند، خیزش مذهبی سیاسی را در سطحی گسترده به نمایش گذاشت و با حکومت وقت درافتاد. این حرکت را به طور مشخص نیروهای مذهبی هدایت می کردند. اما در آفرینش آن غالب طیف ها و گرایش های سیاسی اجتماعی نقش داشتند

از آنجا که فرهنگ سیاسی مخالفان هنوز هماهنگ و هم جهت نبود و ائتلاف طبقات مختلف اجتماعی و طیف های گوناگون سیاسی و مذهبی شکل نگرفته بود، مخالفت ها و اعتراضات تنها در شکل تظاهرات منعکس شد و نتوانست از اشکال دیگر از جمله اعتصاب، خیزش مسلحانه، ایجاد سازمان های سری و ... بهره گیرد. قیام به دلیل فقدان رهبری، عدم انسجام لازم میان مخالفان در سراسر کشور و فقدان برنامه ای روشن نتوانست به حرکتی براندازانه تبدیل شود  .

اگر چه به گفته ناظران سیاسی، عمق و گستردگی قیام به ویژه از صبحدم پانزده خرداد تا حوالی ظهر هم شاه و هم سفارت خانه های آمریکا و انگلیس را به این باور رسانده بود که تظاهرات وقیام حرکتی سازمان یافته به منظور سرنگونی رژیم است اما در حوالی ظهر هنگامی که قیام تحت کنترل درآمد آنان متوجه اشتباه خود شدند. با این همه شاه به عمق آسیب پذیری رژیم خویش پی برد و کوشید با انسداد کامل فضای سیاسی و تغییراتی در کادر فرماندهی نیروهای امنیتی و اعمال فشار بر مخالفان اوضاع را تحت کنترل قرار دهد  .

 

قیام 15 خرداد از استراتژی، ایدئولوژی، سازماندهی، برنامه و رهبری که مولفه های اصلی یک نهضت انقلابی هستند آشکارا محروم بود. رهبری حرکت های مخالف رژیم را امام برعهده داشت و ایشان تا زمانی که در میان مردم حضور داشتند نهضت را در عرصه های مختلف رهبری می کردند. لذا حرکت قائم به شخص ایشان بود و با دستگیری وی به رغم تکاپوی بسیار از نفس افتاد. زیرا هنوز در حوزه علمیه و میان علمای طراز اول آمادگی و زمینه مساعد برای رهبری نهضت وجود نداشت و اساساً کادری از رهبران همفکر شکل نگرفته بود تا نهضت را در پیچ و خم مبارزه هدایت کنند و این مسئله نقطه آسیب پذیری نهضت و عامل از دست رفتن دستاوردهای آن در کوتاه مدت بود.

گذشته از آن هنوز آمادگی های اجتماعی برای تبدیل شدن به یک حرکت انقلابی وجود نداشت. لذا اقشار مختلف اجتماعی نتوانستند از ابزارها و توانمندی های خود در راه پیروزی نهضت بهره گیرند. به عنوان نمونه زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دادند در روند این قیام مشارکت نداشتند.

بدین ترتیب با توجه به کاستی های موجود، قیام در برخورد با ارتشی مجهز و مدرن درهم شکست. اما انگیزه اصلی قیام که عبارت بود از مبارزه با نظام استبدادی وابسته و سیاست های غیردینی آن تحت هدایت روحانیت به عنوان میراثی برای انقلاب اسلامی سال 1357 برجای ماند. این قیام همچنین برای بخشی از مبارزان سیاسی (اعم از مذهبی و غیرمذهبی) این واقعیت را آشکار ساخت که با توجه به ماهیت اصلاح ناپذیر رژیم و عزم استوار آن برای سرکوب قهرآمیز مخالفان، مبارزه مسالمت آمیز در چهارچوب قانون نه مطلوب است و نه ممکن و نه به نتیجه خواهد رسید.


[ یکشنبه 90/3/15 ] [ 8:11 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

در هر مورد که خودم و شما بخواهید
موضوعات وب
لینک های ویژه
| خرید 
امکانات وب


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 51
کل بازدیدها: 203061